prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Kontaktní e-mail: tomek (zavináč) fel.cvut.cz
Telefon (pevná linka): +420-22435-3322
Místnost: Praha 6, Zikova 2, B2-312
Funkce: Profesor
ResearcherID: G-4998-2017 
ORCID: 0000-0001-8220-0097

VZDĚLÁNÍ

  • Ing.: 1958 – VŠE, fakulta výrobně ekonomická
  • CSc.: 1969 – ekonomika průmyslu a stavebnictví
  • doc.: 1973 – ekonomika průmyslu
  • DrSc.: 1989 – doktor ekonomických věd
  • prof.: 1996 – řízení a ekonomika elektrotechniky a energetiky

ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST

  • 1990 – dosud – Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd, fakulta elektrotechnická ČVUT, profesor
  • 1994 – 2006 vedoucí Katedry ekonomiky, manažerství a humanitních věd, fakulta elektrotechnická ČVUT
  • 1979-1990 – Oblastní výpočetní centrum vysokých škol při ČVUT, samostatný vědecký pracovník, náměstek ředitele
  • 1967-1979 – Vysoká škola ekonomická, fakulta výrobně ekonomická, katedra organizace a řízení výroby odborný asistent, docent
  • 1964-1967 – Generální ředitelství TESLA Praha, vedoucí pracovník automatizace a řízení
  • 1958-1963 – Tesla, Praha 9, Hloubětín, pracovník v oblasti obchodních činností

ODBORNÉ ZAMĚŘENÍ

  • management výroby – procesní řízení, zásady a nástroje nákupního marketingu, vznik, řízení a hodnocení dodavatelských řetězců (supply chain), Průmysl 4.0
  • marketing – postavení marketingu ve firmách, rozpory uvnitř i vně hodnototvorného řetězce

ČLENSTVÍ V ODBORNÝCH KOMISÍCH A ORGÁNECH

  • Člen komise pro obhajoby doktorských disertací na Fakultě podnikohospodářské VŠE
  • Člen oborové rady Vysoké školy ŠKODA AUTO a.s.
  • Víceprezident České marketingové společnosti
  • Předseda zkušební komise Českého institutu pro marketing (člen European Marketing Confederation)
  • Člen International Society for Inventory Research
  • Předseda hodnotitelské komise celostátní soutěže Marketér roku
  • Předseda redakční rady časopisu Marketing & Komunikace
  • Spolupracovník řady redakcí a dalších odborných institucí, člen programových výborů konferencí

OCENĚNÍ

  • Felberova medaile ČVUT bronzová a stříbrná
  • Trnkova medaile FEL ČVUT
  • Pamětní medaile k 10. výročí Ekonomické fakulty TU-VŠB Ostrava
  • Pamětní medaile k 10, výročí Hospodářské fakulty TU Liberec
  • Pamětní medaile Vysoké školy Škoda Auto
  • Čestný marketér roku České marketingové společnosti

ŘEŠENÉ VÝZKUMNÉ PROJEKTY - VÝBĚR

  • Řešitel Výzkumný záměr ČVUT FEL Rozhodování a řízení pro průmyslovou výrobu III, MSM  6840770038, 2007-2014
  • Řešitel Výzkumný záměr ČVUT FEL Rozhodování a řízení pro průmyslovou výrobu, MSM 212300013 - vedoucí řešitel TÚ 1: CIM a management výroby, 1999-2004 
  • Projekt MŠMT, IPN Národní kvalifikační rámec terciárního vzdělávání, č. CZ.1.07/4.2.00/06.0027 - předseda pracovní skupiny projektového týmu: Sociální vědy, ekonomie, právo, 2009-2012
  • Řešitel GAČR 402/06/0297 Výzkum uplatnění rozhodujících tržních kompetencí a odstranění možných rozporů v malých a středních podnicích – postavení marketingu ve firmě, 2006-2008
  • Řešitel GAČR 402/02/0160 Výzkum investičně nenáročné restrukturalizace nosných vnitropodnikových vztahů v malých a středních podnicích – rozpory s marketingem, 2002-2004

VYBRANÉ PUBLIKACE

Články v časopisech

  • Tomek, G. et al. CORPORATE VISION FROM THE VIEWPOINT OF MANAGEMENT DEVELOPMENT IN THE GLOBALISATION CONTEXT. In: Production Management and Engineering Sciences. International scientific conference Engineering Science and Production Management 2015, Vysoké Tatry, Tatranská Štrba, 2015-04-16/2015-04-17. Boca Raton: CRC Press, 2016. p. 297-304. ISBN 978-1-138-02856-2.
  • Diallo, A. a G. Tomek. The Interpretation of HH-Index Output Value When Used As Mobile Market Competitiveness Indicator. International Journal of Business and Management. 2015, 10(12), 48-53. ISSN 1833-3850.
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Purchasing and Competitiveness of a Company - Theory and Practice in Industrial Enterprises in the Czech Republic. In: Book 17th International Symposium on Inventories. 17th International Symposium on Inventories, Budapest, 2012-08-20/2012-08-24. Budapest: ISIR, 2012. p. 184. ISBN 978-963-08-4592-2.
  • Tomek, G. Komplexní pohled na podnikové finance. EKONOMICKÝ ČASOPIS. 2010, 58(1), 101-103. ISSN 0013-3035.
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Operační, provozní či operativní management výroby. E+M. Ekonomie a Management. 2009, roč. XII, č. 4, s. 46-53. ISSN 1212-3609.

Knihy

  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Průmysl 4.0 aneb Nikdo sám nevyhraje. Praha: Professional publishing, 2017. ISBN 978-80-906594-4-5
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Marketingový systém řízení. In: VYSEKALOVÁ, J., ed. Marketing. Praha: EDUKO nakladatelství, 2016. p. 63-86. ISBN 978-80-88057-17-8
  • Tomek, G. - J. Vysekalová: Základní úloha a funkce marketingu. In: VYSEKALOVÁ, J., ed. Marketing. Praha: EDUKO nakladatelství, 2016. p. 5-28. ISBN 978-80-88057-17-8 
  • Tomek, G. Cena. In: VYSEKALOVÁ, J., ed. Marketing. Praha: EDUKO nakladatelství, 2016. p. 188-221. ISBN 978-80-88057-17-8
  • Tomek, G. Nákup. In: SYNEK, M. a E. KISLINGEROVÁ, eds. Podniková ekonomika. Praha: BECK C. H., 2015. p. 212-240. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-274-8.
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Integrované řízení výroby, 1. vyd. Praha: GRADA PUBLISHING, 2014, 368 s. ISBN 978-80-247-4486-5
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Marketing a sociální odpovědnost firmy. In: DYTRT, Z., ed. Odpovědný management v podnikání a veřejné správě. Žilina: GEORG, 2013. p. 15-35. sv. 1. ISBN 978-80-89401-75-8.
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, 1. vyd. Praha: Professional publishing, 2012. 266 s. ISBN 978-80-7431-071-3.
  • Tomek, G. Nákup kap. 6. In: SYNEK, M., ed. Manažerská ekonomika, 5. aktualizované a doplněné vydání. 5 vyd. Praha: GRADA PUBLISHING, 2011. p. 205-250. ISBN 978-80-247-3494-1.
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Chapter 30 International Supply Chain Management: A Way to Increase Competitiveness. In International Retailing. New Delhi: Excel India Publisher New Delhi, 2011, p. 359-374. ISBN 978-81-7446-859-8.
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání. 3. vyd. Praha: Professional publishing, 2011. 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Integration Activities and Company Competitiveness: Theory and Practice in Industrial Enterprises in the Czech Republic. International Journal of Operations and Quantitative Management. 2013, vol. 19, no. 4, p. 249-258. ISSN 1082-1910.
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: BECK C. H., 2009. Beck pro praxi. sv. 1. ISBN 978-80-7400-098-0.
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Řízení výroby a nákupu, Praha, GRADA 2007, 378 s. 62 obr., 22 tab., ISBN 978-80-247-1479-0
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Střety marketingu. 1. vyd. Praha: BECK C. H., 2004, 216 s. ISBN 80-7179-887-8.
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Praha, GRADA Publishing 2001, 352 s., 129 obr., 56 tab., ISBN 80-247-0053-0
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Řízení výroby - 2. rozšířené vydání Praha, GRADA Publishing 2000, 412 s. 157 obr. 45 tab., ISBN 80-7169-955-1
  • Tomek, G. - Vávrová, V.: Řízení výroby Praha, GRADA Publishing1999, 440 s., 145 obr., 45 tab. OCENĚNO CENOU GRADA JAKO NEJLEPŠÍ PUBLIKACE ROKU 1999, ISBN 80-7169-578-5

Kompletní přehled publikací - V3S

OSTATNÍ AKTIVITY

  • Zakládající člen ISIR – International Society for Inventory Research.
  • Spoluzakladatel neziskového sdružení CIMA – Český institut pro marketing - člen European Marketing Confederation.
  • Soutěž Marketér roku – předseda hodnotící komise.